klant aan het woord

Lekkerland

Chiel Laarakker aan het woord

Chiel Laarakker werkt inmiddels ruim vijf jaar bij Lekkerland als afdelingsmanager van de expeditieafdeling. Vanuit zijn team stuurt hij ongeveer 80 chauffeurs aan die vrijwel de klok rond door Nederland rijden. De organisatie van de afdeling wordt de komende periode herzien, waardoor Chiel meer tijd zal krijgen voor managementtaken en begeleiding.

Samenwerking

Bij Chiel’s start bij Lekkerland, was LEEUW opleidingen al opleidingspartner. Hij heeft deze samenwerking voortgezet. De samenwerking wordt als prettig ervaren, met directe communicatielijnen en een snelle reactie op inhoudelijke vragen. LEEUW Opleidingen speelt een cruciale rol in het ontzorgen van onze opleidingsbehoeften.

Rijopleidingen

Voor Lekkerland worden niet alleen nieuwe beroepschauffeurs op de vrachtwagen opgeleid maar ook chauffeurs die naar een CE-combinatie willen overstappen. Code 95 opleidingen vinden incompany plaats – op de door Lekkerland gekozen dag – voor maximale flexibiliteit.

Uitdagingen

Soms is er dringend behoefte aan een rijopleiding bij een andere opleidingspartner, omdat het opstarten van de rijopleiding bij LEEUW niet op korte termijn mogelijk is. Daarnaast is het in het algemeen wenselijk dat een opleidingstraject zo kort mogelijk is, zodat leerlingen snel hun rijbewijs kunnen behalen. Het verkennen van mogelijkheden om het opleidingstraject te versnellen draagt bij aan dit doel.

Er is een uitdaging om de nascholingen voor Code 95 zo boeiend mogelijk aan te bieden. Hoewel de nascholingen over het algemeen de algehele prestaties verbeteren, ervaren veel chauffeurs een dagopleiding als een verplichting. Hoewel sommige onderdelen van de nascholing interessant zijn, wordt een hele dag over hetzelfde onderwerp vaak als saai ervaren. Dit is een nadeel van het vaste programma van de nascholingen. Overigens was de Leefstijl code 95 die chauffeurs recent volgden, hierop een uitzondering. Deze nascholing werd unaniem als uitzonderlijk leerzaam en interessant ervaren.

Innovatie in aanbod

In samenwerking met LEEUW onderzoeken we de  mogelijkheid om een unieke code 95 nascholingen samen te stellen op basis van onze behoeftes. Hierdoor streven we ernaar om chauffeurs een meer leerzame en dynamische nascholing te bieden.

chiel laarakker lekkerland

Lekkerland Nederland B.V. biedt een uitgebreid assortiment aan verse, diepvries- en houdbare producten, evenals non-foodartikelen. Het hoofdkantoor is gevestigd te Son. De klanten van Lekkerland zijn diverse winkelformules die consumenten het gemak van consumptie onderweg bieden. Dit zijn onder meer tank- en treinstations die worden bevoorraad vanuit een van de drie distributiecentra van Lekkerland.Er rijden in totaal 170 vrachtwagens door het hele land waarvan 57 vanuit Son vertrekken.

Distributieproces

Meer dan alleen rijden

Het transporteren van producten gaat niet alleen om rijden; er komt veel meer bij kijken. Vooral de distributie in stedelijke gebieden vraagt veel van nieuwe werknemers. Alleen een C-rijbewijs hebben, is niet voldoende. Daarom beginnen we met een interne opleiding in het distributiecentrum, gevolgd door een traject als bijrijder met een ervaren chauffeur. De vrachtwagen zit vol met elektronica die men onder de knie moet krijgen. Deze ervaring wordt het beste geleerd door ’training on the job’ van een collega. Het is belangrijk op te merken dat er veel klantspecifiek werk bij het distribueren komt kijken. De producten moeten namelijk in goede conditie worden afgeleverd.

“Als nieuwe chauffeurs rustig werken, goed kijken en opletten in het verkeer, komt de snelheid vanzelf.”

Klantinteractie

De shopwinkeliers waar de chauffeurs leveren, vragen om een andere benadering. Onze klanten hebben vaak twee tot drie keer per week contact met de chauffeur. Dit maakt de chauffeur tot een belangrijke schakel in het klantencontact. Ze zijn echt het visitekaartje van Lekkerland. Dit maakt voor de chauffeurs werken bij Lekkerland bijzonder.

“Duidelijk zijn naar mensen toe zodat men weet wat er van ze verwacht wordt, vind ik erg belangrijk.”

Snellere opleidingen

Namens LEEUW opleidingen willen we Chiel hartelijk bedanken voor het openhartige gesprek. Het was een boeiende ervaring om met iemand te praten die veel passie heeft voor zijn vak en die zich inzet voor het welzijn van zijn chauffeurs. We kijken ernaar uit om samen te blijven streven naar groei. Met onze opleidingen willen we graag bijdragen aan het succes van Lekkerland!

Februari 2024

Stel je vraag aan ons naar aanleiding van dit bericht:

Mijn vraag gaat over: *
klant aan het woord

Lekkerland

Chiel Laarakker aan het woord

Chiel Laarakker werkt inmiddels ruim vijf jaar bij Lekkerland als afdelingsmanager van de expeditieafdeling. Vanuit zijn team stuurt hij ongeveer 80 chauffeurs aan die vrijwel de klok rond door Nederland rijden. De organisatie van de afdeling wordt de komende periode herzien, waardoor Chiel meer tijd zal krijgen voor managementtaken en begeleiding.

Samenwerking

Bij Chiel’s start bij Lekkerland, was LEEUW opleidingen al opleidingspartner. Hij heeft deze samenwerking voortgezet. De samenwerking wordt als prettig ervaren, met directe communicatielijnen en een snelle reactie op inhoudelijke vragen. LEEUW Opleidingen speelt een cruciale rol in het ontzorgen van onze opleidingsbehoeften.

Rijopleidingen

Voor Lekkerland worden niet alleen nieuwe beroepschauffeurs op de vrachtwagen opgeleid maar ook chauffeurs die naar een CE-combinatie willen overstappen. Code 95 opleidingen vinden incompany plaats – op de door Lekkerland gekozen dag – voor maximale flexibiliteit.

Uitdagingen

Soms is er dringend behoefte aan een rijopleiding bij een andere opleidingspartner, omdat het opstarten van de rijopleiding bij LEEUW niet op korte termijn mogelijk is. Daarnaast is het in het algemeen wenselijk dat een opleidingstraject zo kort mogelijk is, zodat leerlingen snel hun rijbewijs kunnen behalen. Het verkennen van mogelijkheden om het opleidingstraject te versnellen draagt bij aan dit doel.

Er is een uitdaging om de nascholingen voor Code 95 zo boeiend mogelijk aan te bieden. Hoewel de nascholingen over het algemeen de algehele prestaties verbeteren, ervaren veel chauffeurs een dagopleiding als een verplichting. Hoewel sommige onderdelen van de nascholing interessant zijn, wordt een hele dag over hetzelfde onderwerp vaak als saai ervaren. Dit is een nadeel van het vaste programma van de nascholingen. Overigens was de Leefstijl code 95 die chauffeurs recent volgden, hierop een uitzondering. Deze nascholing werd unaniem als uitzonderlijk leerzaam en interessant ervaren.

Innovatie in aanbod

In samenwerking met LEEUW onderzoeken we de  mogelijkheid om een unieke code 95 nascholingen samen te stellen op basis van onze behoeftes. Hierdoor streven we ernaar om chauffeurs een meer leerzame en dynamische nascholing te bieden.

chiel laarakker lekkerland

Lekkerland Nederland B.V. biedt een uitgebreid assortiment aan verse, diepvries- en houdbare producten, evenals non-foodartikelen. Het hoofdkantoor is gevestigd te Son. De klanten van Lekkerland zijn diverse winkelformules die consumenten het gemak van consumptie onderweg bieden. Dit zijn onder meer tank- en treinstations die worden bevoorraad vanuit een van de drie distributiecentra van Lekkerland.Er rijden in totaal 170 vrachtwagens door het hele land waarvan 57 vanuit Son vertrekken.

Distributieproces

Meer dan alleen rijden

Het transporteren van producten gaat niet alleen om rijden; er komt veel meer bij kijken. Vooral de distributie in stedelijke gebieden vraagt veel van nieuwe werknemers. Alleen een C-rijbewijs hebben, is niet voldoende. Daarom beginnen we met een interne opleiding in het distributiecentrum, gevolgd door een traject als bijrijder met een ervaren chauffeur. De vrachtwagen zit vol met elektronica die men onder de knie moet krijgen. Deze ervaring wordt het beste geleerd door ’training on the job’ van een collega. Het is belangrijk op te merken dat er veel klantspecifiek werk bij het distribueren komt kijken. De producten moeten namelijk in goede conditie worden afgeleverd.

“Als nieuwe chauffeurs rustig werken, goed kijken en opletten in het verkeer, komt de snelheid vanzelf.”

Klantinteractie

De shopwinkeliers waar de chauffeurs leveren, vragen om een andere benadering. Onze klanten hebben vaak twee tot drie keer per week contact met de chauffeur. Dit maakt de chauffeur tot een belangrijke schakel in het klantencontact. Ze zijn echt het visitekaartje van Lekkerland. Dit maakt voor de chauffeurs werken bij Lekkerland bijzonder.

“Duidelijk zijn naar mensen toe zodat men weet wat er van ze verwacht wordt, vind ik erg belangrijk.”

Snellere opleidingen

Namens LEEUW opleidingen willen we Chiel hartelijk bedanken voor het openhartige gesprek. Het was een boeiende ervaring om met iemand te praten die veel passie heeft voor zijn vak en die zich inzet voor het welzijn van zijn chauffeurs. We kijken ernaar uit om samen te blijven streven naar groei. Met onze opleidingen willen we graag bijdragen aan het succes van Lekkerland!

Februari 2024

Stel je vraag aan ons naar aanleiding van dit bericht:

Mijn vraag gaat over: *