Rij-ondersteunende systemen U50

Rij-ondersteunende systemen U502025-09-18T12:53:55+02:00
Rij-ondersteunende systemen ADAS U50

Rij-ondersteunende systemen (ADAS) U50

Ontdek de ADAS (=Advanced Driver Assistance System) nascholing waarin vrachtwagenchauffeurs leren om veiligheidssystemen โ€“ zoals AEB, LKA en Driver Monitoring โ€“ effectief en verantwoord te gebruiken. Deze code 95 training maakt hen bewust van de werking รฉn de risicoโ€™s van het uitschakelen ervan, zodat ze veiliger รฉn slimmer de weg op gaan.

  • Opleiden in de nieuwste vrachtwagens

  • Voorop in innovatieve ontwikkelingen

  • Risico’s in het verkeer verminderen

  • 240 euro excl. BTW, incl. CCV registratiekosten

  • Particulieren zijn vrijgesteld van BTW

Boek jouw plek!

Doelgroep

Deze theoretische code 95 nascholing is bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs die de verantwoordelijkheid van moderne veiligheidssystemen serieus nemen en willen investeren in een kennisupgrade.

Doel

De nascholing ADAS U50 maakt chauffeurs bewust van de werking, voordelen en beperkingen van moderne veiligheidssystemen in trucks. Ze doen kennis op over wet- en regelgeving, signalen en storingen, krijgen inzicht in de impact op veiligheid, milieu en rijbeleving รฉn leren hoe platooning en andere systemen werken. In de praktijk passen chauffeurs dit direct toe door systemen correct te programmeren en verantwoord te gebruiken, met als doel veiliger en efficiรซnter rijden.

Duur

Twee dagdelen

Aantal deelnemers

16 deelnemers voor het theoretische deel, 8 per voertuig voor het praktische deel

Inhoud van de theoretische nascholing

Deelnemers krijgen eerst een uitgebreide theoretische uitleg over de verschillende Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in moderne trucks, zoals Autonomous Emergency Braking (AEB, een automatisch noodremsysteem), Forward Collision Warning (FCW, waarschuwing voor frontale botsing), Lane Keep Assist (LKA, lijnstrookassistent), Lane Departure Warning (LDW, waarschuwingssysteem bij onbedoeld verlaten rijstrook), Driver Monitoring Systems (bestuurdersbewakingssysteem en Electronic Stability Control (ESC, elektronisch stabiliteitsprogramma). We bespreken hoe deze systemen werken, in welke situaties ze ingrijpen, en wat de wettelijke implicaties zijn van het uitschakelen ervan.

In het praktische deel gaan chauffeurs aan de slag met herkenbare voorbeelden uit de praktijk en analyseren ze situaties waarin ADAS-systemen ongevallen hebben helpen voorkomen โ€“ of juist tekortschoten door verkeerd gebruik. Er is ruimte voor discussie, het delen van ervaringen en het vertalen van de theorie naar de dagelijkse rijpraktijk.

Waarde code 95 nascholing

7 uur (theorie)

Algemeen

Je moet in het bezit zijn van een C-rijbewijs.
Op al onze cursussen zijn de algemene leveringsvoorwaarden van toepassing.
Alle informatie over code 95 door de overheid vind je hier.

Blogs over code 95

Laat je gegevens achter voor persoonlijk advies

We helpen je graag. Vul je gegevens in, we nemen snel contact met je op!

Ga naar de bovenkant